HK Ankaret, en av Skånes största föreningar, säker en ny kassör
Vill du vara med att driva vår förening vidare?
Inför nästa valperiod med start den 27 augusti söker vi en kassör till vår styrelse Vår nuvarande kassör har arbetet med strategisk rapportering till styrelsenoch uppföljning medan vårt kansli har utfört löpande bokföring. Bokföring sker i Fortnox.
Styrelsen träffas ca 10 gånger per år. Vi har en tydlig dagordning och struktur på mötena. Det finns sedan tidigare en klar rollfördelning i styrelsen och verksamheten. Vi arbetar såväl på plats fysiskt som på distans när det krävs genom digitala möten i Teams.
Som kassör vill vi att du har koll på och ansvarar för vår ekonomi. Rollen är i mycket liten omfattning operativ, och du förväntas göra avrapportering av det ekonomiska läget vid våra styrelsemöten. Till din hjälp har du styrelsen, kanslist och samt vår revisor.
Övergripande ansvar för kassör
- Årsbudget samt avrapportering mot budget vid styrelsemöten
- Se till att skatter, avgifter och skulder betalas i rätt tid
- Firmatecknare
- Som attestant godkänna utbetalning av arvoden och leverantörsfakturor
- Kontakt med redovisningsekonom
Uppgifterna för kanslist/redovisningsekonom:
- Utföra bokföringen; föra bok över räkenskaper, upprätta balans och resultaträkningar.
- Upprätta och avge allmän självdeklaration, särskilda uppgifter, kontrolluppgifter, uppbördsdeklarationer samt andra uppgifter inom skatte och avgiftsområdet
Är du intresserad? Vi tror att det handlar om mellan 1 och 2 timmar per månad för ditt engagemang. Vid något tillfälle per år har vi en längre framtids workshop som brukar gå av stapeln i trevlig miljö med trevliga styrelsekollegor.
Är du intresserad? Känner du någon som är intresserad eller vill tipsa om?
Tveka inte att höra av dig till sammankallande för valberedningen Erik Blohm Nygren,
0768-94 27 95, e.b.nygren@gmail.com, till ordförande Niclas Person, 070-954 14 90, niclas@hkankaret.se eller vice ordförande Anders Rask, 076-644 15 95, anders@hkankaret.se